Dzisiaj chyba już każdy rolnik nie wyobraża sobie uprawy roli bez użycia narzędzi i maszyn rolniczych. To właśnie one przyczyniły się między innymi do modernizacji gospodarstw, wpływających na poprawę kondycji ekonomicznej i wzrost plonu roślin uprawnych. Stąd też agregaty uprawowe są traktowane jako podstawowa grupa maszyn rolniczych, która znacznie usprawnia pracę w gospodarstwie rolnym, wykonując wiele zabiegów agrotechnicznych podczas jednego przejazdu. Dowiedz się więcej o ich możliwościach na polu.

Do czego wykorzystywane są agregaty uprawowe?

Agregaty uprawowe posiadają wiele przydatnych funkcji, które wykonywane są w tym samym czasie. W zależności od rodzaju agregatu mogą być wyposażone w łapy, wał doprawiający, hydrauliczną regulację wału czy hydropak. Dzięki temu spełniają talerze, zęby, dobrze rolę innych narzędzi, przeznaczonych do przygotowania gleby pod uprawę.

Wobec tego zastosowanie agregatów uprawowych jest naprawdę ogromne. Do ich głównych zadań możemy zaliczyć – spulchnianie, odwracanie, cięcia i wyrównywanie gleby, mieszanie nawozów, kruszenie brył ziemi, zrywanie podeszwy, usuwanie chwastów, a także siew.

Do jakich systemów uprawy roli nadaje się agregat uprawowy?

Zgodnie z powyższym agregaty rolnicze są przeznaczone do uprawy płużnej i bezpłużnej, lecz nie zerowej z siewem bezpośrednim. Producenci maszyn rolniczych produkują różne modele agregatów, których głównym celem jest uprawa orkowa albo bezorkowa. Agregat uprawowy oparty o orkę różni się budową i dostarczanymi funkcjami, w tym odwracaniem gleby. Dlatego też przy zakupie agregatu rolniczego powinno się wybierać maszynę dostosowaną do systemu i zabiegów agrotechnicznych, dostosowanych do warunków rolniczo-ekonomicznych.

Lista agregatów uprawowych zaproponowana przez producenta AMJ AGRO

Pragniemy przedstawić Państwu listę agregatów rolniczych, które niezwykle łatwo wgryzają się w glebę i efektywnie wykonują swoją pracę w gospodarstwie rolnym. Jako jedne z nielicznych posiadają dodatkowe zabezpieczenia hydrauliczne, kołkowe, ekrany boczne, amortyzatory gumowe, podwójną proszkowaną powłokę lakierniczą czy różne warianty piasty do wyboru.